Freedom Motivates is een coachingsbedrijf. Jonathan, de oprichter, was vroeger gevangenisbewaarder en gebruikt deze achtergrond in zijn merkverhaal. Met de Freedom Methode helpt hij jou te bevrijden uit jouw (zelfgecreëerde) gevangenis en je oude patronen te doorbreken.
Het uitgangspunt voor het logo is een cel met open tralies die staat voor het doorbreken van die patronen. Als je goed kijkt, zie je ook de ‘F’ en ‘M’ van Freedom Motivates. Door de afgeronde hoeken van de cel en het open lettertype houdt het ontwerp een vriendelijke uitstraling.
Het leuke aan deze opdracht vond ik het overleg met Jonathan, waarin ik tegelijkertijd de aanpassingen aan het ontwerp deed, terwijl hij er vragen over stelde. Zo kon ik meteen laten zien of iets visueel wel of niet werkt en konden we snel knopen doorhakken.
Naast het logo heb ik ook social media templates ontworpen ( Instagram posts met een zelf in te vullen quote en aanpasbaar beeld, een IGTV cover en story highlights) en een e-book dat bedoeld is als weggever.
Wist je trouwens al dat ik bij het ontwerpen van een logo nooit maar één ontwerp bedenk? Ik streef er altijd naar om minimaal 2 schetsvoorstellen aan te leveren. Daardoor kan jij als klant goed bepalen wat je wel en niet vindt werken. Misschien vind je van het ene logo de kleur heel mooi en van het andere het lettertype. Na de feedbackronde ga ik nog een stapje verder om het totaalplaatje uit te werken.