Flex Your Profit

Flex Your Profit visitekaartjes

Over het bedrijf
Flex Your Profit – voorheen Flex Administratie Zeeland – is een bedrijf waarin eigenaresse Ilona als winstadviseur vrouwen helpt om winstgevend te ondernemen met onder andere de Profit First-methode als hulpmiddel. Flex Your Profit richt zich op ambitieuze, ondernemende vrouwen die al langere tijd een bedrijf runnen en al een bepaalde omzet draaien, maar vastlopen op een aantal punten en geleefd worden door hun agenda’s. Ilona helpt hen de regie terug te pakken over hun bedrijf zodat het financieel gezonder wordt. 

Het vraagstuk
De naamswijziging van Ilona’s bedrijf vroeg om een (re)branding! Ze wilde haar huisstijl graag vernieuwen, omdat ze de vorige nooit helemaal bij zich vond passen. Ook dachten mensen vaak dat haar bedrijf ‘Lex Administratie Zeeland’ heette, omdat de ‘F’ een icoon van een staafdiagram was. Voor de nieuwe branding was het belangrijk om de link met geld en winst in het logo zichtbaar te maken. Daarnaast moest het een krachtige en tegelijk toegankelijke uitstraling krijgen. Ook zou Ilona graag haar logo op een hardloopt-shirt willen laten drukken. 

Over het ontwerp
Voor Flex Your Profit heb ik een complete huisstijl ontworpen, inclusief briefpapier en visitekaartjes. In het logo heb ik zwierige lijnen gecombineerd met muntjes om zo de kernwaarden van Ilona’s bedrijf te benadrukken; de zwierige lijn in de ‘F’ laat de weg naar winst zien, waarbij de muntjes groei aangeven.  De zwierige ‘Flex’ wordt in balans gehouden door de stevige hoofdletters van ‘Your Profit’. Ook zie je de kernwaarden terug in de kleurkeuze, die is afgeleid van een Persoonlijke Kracht-meting die Ilona had gedaan; kobalt staat voor het serieuze en cherise voor het meer speelse. Om te zorgen dat het logo ook gebruikt kan worden op een hardloopt-shirt heb ik het zo ontworpen dat het in één kleur ook overeind blijft staan, zodat het op een gekleurd t-shirt kan worden gezeefdrukt. 

Om de branding door te voeren binnen de rest van haar middelen heb ik een patroon gemaakt van de muntjes die onderdeel zijn van het logo en dit laten terugkomen in het visitekaartje en het briefpapier. Het briefpapier heb ik in een digitaal Word-template opgemaakt, zodat deze ook kan worden gebruikt in bijvoorbeeld een boekhoudprogramma. Naast de lettertypes voor de website en het drukwerk heb ik ook bijpassende lettertypes gezocht die in Canva gebruikt kunnen worden. Zo kan Ilona zelf haar social media posts opmaken binnen haar eigen huisstijl.